čtvrtek 5. června 2014

Tupá jako bambus

Vítám vás zpět na mém blogu :-)

Tato odmlka byla na můj vkus až moc dlouhá, ale jak už jsem psala na svém FB, poslední dobou trávím veškerý svůj čas v práci a nebo pobíháním po bankách a realitkách a snažím se dotáhnout hypotéku ke zdárnému konci.

Ale o tom dnešní článek není. Bude to o bambusu, resp.o bambuckém másle. Taky jste si myslely, že bambucké máslo přeci musí být z bambusu :-)? A to já vás vyvedu z omylu :-) Bambucké máslo, latinský název Butyrospermum Parkií je mastný extrakt z máslovníku afrického, který najdeme většinou v savanách v africkém subsaharském pásmu. Stromy dosahují výšky v rozmezí 12-20 metrů, plody jsou bobule, které vypadají jako velké švestky. Z kilogramu ovoce je možno získat cca 400 g suchých semen, které obsahují 45 - 55 % tuku. Pro nikoho asi nebude překvapením, že jsem si vybrala bambucké máslo od Karla Hádka, kterého jsem si zamilovala. A to tak, že moc :-)
Bambucké máslo samo o sobě je rostlinný tuk, který je dobře snášen všemi typy pleti. I stupeň komedogenicity je 0, takže neucpává póry (odkaz ZDE). Hlavními benefity másla je zjemnění pokožky, obnovení její pružnosti a také podpora vývoje zdravé tkáně. Samotné bambucké máslo má UV faktor 4. 
Jedná se o mírně nažloutlý pevný tuk, který má bod tání kolem 36 stupňů Celsia. Mnohé z vás asi bude zajímat i složení, které s dovolením převezmu z webových stránek pana Hádka (najdete TADY). Základem jsou mastné kyseliny, největší podíl má kyselina stearová (cca 44 %), olejová (cca 42 %) a linolová (cca 8 %). Dalšími složkami jsou vitaminy E a A, dále alantoin, triterpenalkoholy, estery kyseliny skořicové a lecitin.
Toto složení si přímo říká o to, abyste jej používala k hýčkání svého těla. Celého :-) Bude fajn  hlavně pro zralou, povadlou i suchou pokožku, ale hovět si bude i pleť citlivá a notabene dětská :-)

Mě osobně se nejvíce osvědčil při péči o pleť. Póry mi neucpává, takže plesám blahem :-) Díky tomuto máslu se mi po půl roce pomalu, ale jistě ztrácí rozškrábané fleky na lýtkách. Mám tam tak suchou pokožku, že to prostě nevydržím a drbu se a drbu a drbu. Teda teď, když mazu bambusákem, tak ne :-) Tak i lýtka začínají vypadat jako lýtka normálního člověka a ne nějakého feťaka, který má rozšrábané a rozpíchané žíly i na nohách :-( Dokopala jsem k používání i muže a ten si chrochtá blahem, jak je to hezky mastné a že ta jeho lupénka je taky zase o kousek snesitelnější :-)
- výrobce: Karel Hádek
- objem: 500 g
- cena: 307 kč (koupíte i menší balení - např. 100 g za 90 kč)
- hodnocení: 10/10

A co vy a bambucké máslo? Používáte? Nebo vás neoslovilo?

Evelin ♥

16 komentářů:

  1. Na mě to je takové hutné, sem na víc user-friendly přírodniny :) Ale je fakt, že mastilo hezky a dost fajn bylo na kůži podrážděnou od sluníčka, tolik to nesvědilo a neloupala jsem se :)
    Clefairy blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hutné to je, to rozhodně, někdy je to o nervy se namazat celá :-) A funguje i na podrážděnou kůži od sluníčka? Tak to letos v létě prubnu :-) Děkuju za tip!

      Vymazat
  2. Kupovala jsem ve velkém (teď nakupuji na jiných zdrojích). Co mě na bambuckém másle štve je konzistence. Proto jsem si našla způsob, jak to vylepšit, a to to, že máslo rozpustím ve vodní lázni a našlehám. A pak je pro mě přijatelné a jsem ochotná se sním bavit ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tím šleháním je to dobrý nápad, pak je ta aplikace daleko příjemnější a jednodušší. A je pravda, že ze začátku jsme taky měli s máslech tichou domácnost :-)

      Vymazat
    2. Já jsem přemýšlela, jestli by se ta non user friendly konzistence nedala nějak vylepšit (mám doma pixlu nerafinovaného másla, protože mi připadá zbytečný kupovat si krémy "s podílem", když můžu mít za ne zas tak strašné peníze máslo čisté) a bylo mi řečeno, že pokusem o tepelné úpravy v tom zničím prospěšné látky, že to mám nechat, jak to je.

      Vymazat
  3. já nemám ráda jeho vůni, takže se mu snažím vyhýbat...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě právě přijde, že skoro vůbec nevoní... Ale je pravda, že já na tom s čichem nejsem bůh ví jak valně :-)

      Vymazat
  4. Mám doma zástupce od značky Saloos a teda tak úplně mě nenadchl. Možná to je značkou - je šíleně tuhý a jakoby "zaprášený" :D Ano, zní to divně, ale vážně je! Ale na druhou stranu ho ráda používám na oční okolí, je pak tak krásně heboučký, plně hydratovaný. Ani oleje mi ho tak nezjemní :)
    - Elma

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co se týče konzistence, tak ti naprosto rozumím, taky jsem se s podobnou konzistencí setkala. A moje oční okolí si chrochtá blahem stejně jako tvoje :-)

      Vymazat
  5. Ja sa vždy smejem ako je všade vychválený vysoký podiel bambuckého masla v nejakom výrobku a v reále je vždy jednoduchšie a oveľa oveľa lacnejšie kúpiť si samotné bambucké maslo. Musím sa konečne dokopať k tomu kúpiť si ho a som prekvapená, že toto od Hadka je také lacné, v lekárni som totiž natrafila na drahšie verzie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No přesně - hlavní trhák obalu "vysoký podíl bambuckého másla". A já když to vidím, tak si říkám "a co jako"? Vždyť je to surovina, která sama o sobě je daleko levnější... A navíc, většinou bohužel další složky v daném výrobku prospěch bambuckého másla kolikrát totálně zabijí...:-(

      Vymazat
  6. Fakt mě spojení s bambusem nikdy nenapadlo Zato mě vždycky napadne "bambucha!" to snad bylo v nějaké reklamě:) Mám tyhle suroviny ráda a u Hádka se nakupuje dobře. Veronika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U Hádka se nakupuje naprosto skvěle... jen bych to vždycky nejraději vykoupila celé :-)

      Vymazat
  7. Evelínko, mě tedy nikdy nenapadlo, že bambucké máslo je z bambusu :D. To je ale krásná volovinka :)))

    OdpovědětVymazat
  8. u Hádka velice ráda nakupuji, chtěla bych vyzkoušet od něj všechno, ale fince...

    OdpovědětVymazat

♥ ♥ ♥ Děkuji vám za přečtení článku a všechny vaše komentáře. Ani netušíte, jakou mi dělají radost :-)! ♥ ♥ ♥