pondělí 24. listopadu 2014

Bude zima, bude mráz...

Příjemné pondělní dopoledne!


Já prostě věděla, že to přijde! Ale stejně mě to vždycky dostane a rozmrzí. Chladné počasí! A hlavně ta rána! Dnešní jeden stupeň nad nulou mi dal jasně najevo, že přichází zase pár měsíců extrémně citlivé pleti, která bude pnout, bude suchá a když se "zadaří", tak bude šupinkovat a bude nemožné na ni nanést cokoliv jiného než obyčejný krém nebo olej. A nejhorší na tom je asi to, že to nebude jen otázka a problém pleti. Ale i rukou a hlavně rtů.
Pozor, nízká teplota! zde
Já jsem sušenka tak nějak obecně. V průběhu roku tento stav samozřejmě kolísá. Někdy je to lepší, jindy zase horší. Jenomže léta praxe a zkušeností způsobily, že právě teď se mi v hlavě rozblikává moje červené termoregulační světýlko. Není novinkou, že pokud venkovní teplota klesne zhruba pod 5 stupňů, tak mazové žlázy nejen v pleti, ale vlastně celé pokožce omezí svojí činnost. A následkem toho je právě to, že se kůže stává citlivější a více suchou než v jinou roční dobu. Takže řešení? Mazat, mazat, mazat, mazat, mazat a mazat.

Denní krém nebo jakékoliv jiné patlátko na tlamičku :-) A musí vyživovat. A doporučuju přidat SPF faktor. Sluníčko je v zimě pěkně ostré a obzvláště, když člověk vyrazí na hory. Ono existuje v drogériích kvantum krémů a který vybrat? Doporučuju hydratační a rozhodně bych se koukla na složení výrobku. A když tam bude nějaké to bambucké máslo, arganový olej nebo třeba jojobový a ještě někde v horní polovině složení, tak to bude moc fajn!Navíc, bez krémů pleť ztratí pružnost a pevnost, obzvláště v zimě! Mě hodně vyhovuje klasický kokosový olej, žádné krémy s divným složením. 

Kapitola sama o sobě jsou právě hydratační krémy a legendy o tom, jak způsobují zamrzání vody v pleti a následně není popraskání. Tady bych se opět zaměřila hlavně na složení. 

Když je něco hydratované, tak to samozřejmě nedělá šupinky. Ani na obličeji, ani nikde jinde. Takže co? Takže nějakou výživu i pro pokožku! Ono by se ani nikomu nelíbilo mít pusinku jako dětskou prdýlku a zbytek těla jak had, který se právě svléká z kůže, brrrr. Za mě na tělo rozhodně bambucké máslo! Je tužší, hodně výživné a mě dělá moc dobře!

Pro mě jsou nejcitlivějším místem rty. Takže balzám na rty je absolutní nezbytností. Navíc, kůže na rtech je hodně jemná a citlivá sama o sobě. A do toho tyto teploty, to chce zvýšenou péči! Navíc, kůže na rtech není vybavena mazovými žlázami, proto se v tomto počasí loupe, praská a rychleji vysychá. Mě osobně se nejvíc osvědčil Bio Karité balzám na rty od Saloos.

A poslední důležitou součástí kosmetické výbavy je krém na ruce. Je pravda, že tady si se složením zas tak moc hlavu nelámu. Čapnu to, co mám po ruce. Musí vonět, hydratovat a hlavně nelepit! To je jedna z mála vlastností, které mě dokážou vytočit. A doporučuju s přídavkem heřmánku :-)! Ten má hojivé účinky a vaše ruce budou rády!

Na co se v zimě zaměřujete více vy?

Evelin ♥

Žádné komentáře:

Okomentovat

♥ ♥ ♥ Děkuji vám za přečtení článku a všechny vaše komentáře. Ani netušíte, jakou mi dělají radost :-)! ♥ ♥ ♥